2010. február 8.

Ismerd meg Beát!




Bea, 26 éves, Hajdúböszörményből jött.

-  Mióta élsz itt Angliában?
- 2006 szeptemberében érkeztem, először Bathban éltem, és két és fél éve lakom Bristolban.
- Milyen célból jöttél ki?
- Miután otthon elvégeztem az egyetemet újságíró szakon, szerettem volna egy kicsit több élettapasztalatot szerezni, és jobban megtanulni angolul, hogy jobb újságíró lehessek, akár itt Angliában.
- Magyarországon te már foglalkoztál az újságírással?
- Én abban az évben jöttem ki, amikor elvégeztem az egyetemet, tehát sok időm nem volt, de az egyetem alatt dolgoztam Budapesten külöböző rádióknál, például a Budapest Rádiónál, Klubrádiónál, illetve Esztergomban a helyi napilapnál voltam szerkesztő.
- Tehát akkor már Magyarországon beleláttál ebbe a szakmába. Itt kinn sikerült elhelyezkedned a médiában?
- Még sajnos nem. Bár volt alkalmam a BBC-nél és az Evening Postnál is dolgozni gyakorlaton, de eddig még nem ajánlottak munkát.
- Mindenesetre ez azért egy nagyon fontos tapasztalat.
- Így van.
- És mivel foglalkozol jelenleg?
- Most pincérnő és hivatalos trainer vagyok a Nandos portugál étteremben, tehát felszolgálok és új embereket tanítok be, valamint nemsokára megyek supervisor kurzusra.
- Ez nagyon jól hangzik. Hogyan jutottál el idáig?
- Amióta kinn vagyok a vendéglátásban dolgoztam, szinte végig ennél az étteremláncnál, csak a városokat és az éttermeket váltogattam, először Bathban kezdtem mint pincérnő, aztán átjöttem Bristolba a Cabot Circus-be, ott lettem trainer, és most a Park Streeten leszek supervisor.
- Akkor te nem vagy nagyon röghöz kötött?
- Egyáltalán nem. Én élvezem a költözést, ahol most lakok, ez az ötödik albérletem itt Bristolban, és most keresem a hatodikat... :) Szóval eléggé nyitott vagyok új emberekre, helyekre.
- Tehát még nem akarsz letelepedni.
- Még nem.
- Akkor melyek a hosszabb távú terveid?
- Nekem az a célom, hogy rádiós-tévés újságíró legyek, bárhol a világon, és ennek lépéseként kezdtem szerkeszteni ezt a blogot is.
- És vannak magyar ismerőseid Bristolban?
- Elég sok magyarral tartom a kapcsolatot, de szerencsés vagyok, mert nekem a fél családom itt van, köztük az egyetlen testvérem, aki nagyon sokat segít. Amikor kijöttem Angliába, akkor is a legjobb barátommal érkeztem, és vele is lakom most együtt, végül is az összes lakótársam magyar, az éttermen keresztül is sok magyarral megismerkedtem, és szórakozóhelyeken is belefutok magyarokba, szóval nem vagyok egyedül.
- Van-e olyan kedvenc találkahelyetek a barátaiddal, amit másoknak is ajánlanál?
- Nekünk nincs kifejezett törzshelyünk, nagyon szeretünk kávézni, teázni, és minden alkalommal újabb és újabb kávézóba ülünk be beszélgetni, de az eddigiek közül talán a Boston Tea Party a leghangulatosabb.
- Mondtad, hogy sok magyart ismersz. Te hogy látod, szerinted mi a legfontosabb, hogy magyarként sikeres legyél Angliában?
- Mindenképpen fontos a jó angol tudás, és hogy legyen egy célkitűzésed, amit kitartóan követsz.
- Köszönöm az interjút!

1 megjegyzés:

  1. Szerintem is nagyon fontos hogy magyarként légy sikeres ott Angliában,de ami a legfontosabb hogy emberként tudj ott élni.Neked ez sikerulni fog és minden más is amit elterveztél ,mert ugyes vagy és kitartó.Sok embernek lehetsz a példaképe.Kívánok neked nagyon nagyon sok sikert az álmaid megvalósításához.Gizka

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.